Creșterea conștientă

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

În lumea antreprenorială, claritatea identității companiei este esențială. Însă, adesea, această claritate este umbrită sau chiar dispare din cauza modului zilnic de funcționare, de ce mai multe ori pe pilot automat. Întrebările fundamentale, precum “ce vrem să realizăm?” (Viziunea), “de ce o facem?” (Misiunea) și “ce este important pentru noi” (Valorile), pot fi uitate în vârtejul sarcinilor cotidiene. Totuși, tocmai această claritate este cea care formează fundația pentru un succes durabil și creștere semnificativă.

În calitate de facilitator al întâlnirilor de strategie cu echipe antreprenoriale, am observat că unul dintre cele mai mari obstacole este definirea acestei identități. De aceea, fac tot posibilul să nu îi las pe antreprenori să scape de acest obiectiv. Apelez la tehnici din coaching, NLP și îi îndrum să se confrunte cu întrebările incomode care necesită efort mental, emoțional și spiritual. Pentru că doar prin această introspecție și clarificare a viziunii, misiunii și valorilor, pot construi fundația solidă necesară pentru a-și atinge obiectivele ambițioase.

Recent, am condus o întâlnire de strategie pentru un grup de companii cu aspirații mari. Obiectivul acționariatului? Nimic mai puțin decât creșterea valorii companiei de 5 ori în următorii 3 ani. Și nu s-au oprit doar la setarea obiectivului. Echipa managerială a identificat clar ce trebuie făcut pentru a atinge acest obiectiv ambițios (CUM): produsele, serviciile, infrastructura, strategia financiară și, nu în ultimul rând, echipa potrivită.

Dar cum succesul nu se bazează doar pe cunoștințe și planificare, este, de asemenea, și despre mentalitate. Este vorba despre adoptarea unui mindset adecvat pentru o creștere by design, conștientă și planificată. Nu este suficient să știm cum să facem lucrurile, ci trebuie să ne întrebăm CINE trebuie să fim pentru a le realiza. Este nevoie de un angajament profund, de o abordare proactivă și de o mentalitate orientată spre învățare, acțiune, adaptare și recunoștință.

Pe măsură ce își conturează strategia de creștere, aceste companii înțeleg că este esențial să construiască nu doar planuri, ci și un sistem de management al performanței care să faciliteze și să susțină creșterea dorită. În acest sens, au nevoie să aloce zile întregi reconstrucției rolurilor existente și creației de noi roluri, care să servească obiectivului lor de creștere accelerată și profitabilă. Cu această ocazie, operaționalizează valorile de care au nevoie pentru o astfel de creștere, transformându-le în responsabilități măsurabile pentru întreaga organizație. În final, acestea nu rămân doar cuvinte pe hârtie, desktop și website, ci fundamentul unei noi culturi organizaționale, cu un sistem de evaluare a performanței care să le ofere oamenilor încrederea că pot contribui la creșterea lor si a organizației din care fac parte.

Într-o lume în care puțini ajung să își transforme visele în realitate, aceste companii sunt hotărâte să facă parte din acea minoritate. Și știu că acest lucru nu este un rezultat întâmplător. Creșterea conștientă, “by design” și nu cea care ”ni se întâmplă” este rezultatul unei munci iscusite, cu un scop clar și o dedicare neîntreruptă.

Mai Multe Articole

Uncategorized

Creștere accelerată prin metodologia Growth by Design

“𝗚𝗿𝗼𝘄𝘁𝗵 𝗯𝘆 𝗗𝗲𝘀𝗶𝗴𝗻” este o metodologie nouă, pusă în scenă de către Dan Mocanu și Adi Ploscaru, care combină crearea de valoare prin 𝗕𝗹𝘂𝗲 𝗢𝗰𝗲𝗮𝗻

Programul online pentru finanțarea afacerii

Știi exact ce ai de făcut pentru a obține finanțarea de care ai nevoie, la momentul potrivit și în cele mai bune condiții