În orice industrie, consumatorii pasionați de un produs sau serviciu reprezintă clienții acelei industrii. De exemplu, în industria cafelei, clienții fideli sunt cei care nu își pot imagina o zi fără băutura lor preferată. Dar ce se întâmplă cu cei care nu consumă cafea sau preferă alternativele, cum ar fi ceaiul? Acești „non-clienți” sunt adesea ignorați de industrie, deși ei sunt sursa creșterilor radicale și profitabile.
1.
Cei aflați aproape de industrie, cei care fac compromisuri: consumatorii ocazionali, nesofisticați, și care au nemulțumiri.
2.
Cei anti: consumatorii care preferă alternativele, cum ar fi ceaiul.
3.
Cei neexplorați: copiii sau cei din culturi unde cafeaua nu are tradiție.
•
Ce propuneri de valoare sunt atractive pentru non-clienți? De exemplu, analizând preferințele consumatorilor de ceai, creatorii de valoare din industria cafelei pot identifica utilitățile esențiale care să inspire propuneri de valoare atractive atât pentru consumatorii actuali de cafea, cât și pentru non-clienți, deblocând oportunități pentru a crea piețe noi.
•
Ce anume îi îndepărtează pe non-clienți de o industrie? Analizând obstacolele care îi țin pe non-clienți departe de o industrie, în particular de industria cafelei, și eliminându-le sau reducându-le, creatorii de valoare pot activa o nouă valoare pentru aceștia, deschizând calea către piețe noi.
Cine sunt non-clienții din afacerea sau organizația ta? Hai să îi descoperim împreună!

