Acţiunea, cheia creșterii în business

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

 

Te salut!

Sunt pe ultima sută de metri cu pregătirile. Trag tare pentru că mai am câteva zile și trebuie să fiu gata pentru întâlnirea cu participanţii la un bootcamp de leadership. Vin oameni faini, ca tine: antreprenori, manageri, specialiști și traineri. Pe parcursul a 5 zile, trainerii au și rolul de mentor pe fiecare subiect inclus în program, ceea ce crește valoarea oferită și primită.

Obiectivul meu la acest bootcamp este ca participanții să-și dezvolte abilitățile de leadership, cu ajutorul unui instrument. Poți ghici despre ce instrument este vorba? Nu știu dacă măcar te-ai gândit la el, însă este vorba despre buget :). Cum, bugetul, instrument de leadership?!? Da, și încă unul valoros.

Aproape zilnic, mă întâlnesc sau vorbesc la telefon cu antreprenori și manageri, fie în rolul de trainer, de consultant în finanţarea afacerii sau în cel de business coach. Sunt un om norocos că am posibilitatea să aflu povești frumoase și să învăţ permanent de la oameni valoroși. Așa cum probabil ţi s-a întâmplat și ţie, sunt momente în business când crezi că te-ai blocat și nu știi cum să mergi mai departe. Fie ai o idee super tare, însă nu reușești să o pui în practică, fie vrei să dezvolţi un proiect fain și nu ai echipa potrivită sau vrei să crești afacerea și nu știi cum. Este în regulă să ai aceste provocări, ni se întâmplă multora dintre noi pentru că vrem să facem pași către ceea ce ne dorim, însă de multe ori pare mai greu decât este.

Lipsa acțiunii este de multe ori cauza pentru care nu punem în practică idei, pentru care nu supravieţuim în business sau nu creștem suficient și sănătos. Avem nevoie de mai multă claritate în ceea ce ne propunem și de asumare.

Vezi ce ţi se potrivește din acţiunile următoare și te-ar ajuta să faci pași în directia dorită.

Asigură o fundaţie solidă și durabilă a afacerii. Nu căuta perfecţiunea de la început, ci acţionează perfecţionându-te:

– descrie simplu ideea de afaceri și scopul ei – “keep it short and simple”;

– treci apoi la misiunea (CUM), viziunea (CE) și valorile afacerii (ce e IMPORTANT);

– pune-ţi obiective îndrăzneţe și setează-le SMART, pentru a știi când ajungi acolo și că ești pe direcţia dorită.

E timpul să spui START:

– planul de acţiune: care este primul pas? care sunt următorii?

– cum arată modelul tău de business? descrie oferta și valoarea pe care o aduci clienţilor;

– cine cumpără produsele și/sau serviciile tale?

Acum că te-ai pus în mișcare, hai să vedem cum, cu cine și până unde poţi crește:

– cum arată organizaţia ta: echipa, partenerii de business, furnizorii, acţionarii, investitorii?

– e nevoie să cunoști în detaliu potenţialul pieţei și clienţii;

– îţi mai trebuie ceva: cifre – vânzări, profit, investiţii, cash.

Cum ţi se par actiunile? Ca să testezi cum funcţionează în cazul tău, ia o idee sau chiar afacerea ta și trece-o prin pașii descriși mai sus. Răspunsurile îţi vor da atât claritate, cât și posibilitatea să spui povestea afacerii tale, în mai puţin de 2 minute. În plus, vei conștientiza mai bine unde trebuie să fie atenţia ta în următoarea perioadă pentru a crește.

Să-ţi fie cu folos!

Adi

*Acest articol a fost publicat iniţial pe https://www.patriabank.ro/blog

Mai Multe Articole

Uncategorized

De ce nu performează afacerea ta?

Ca antreprenor, ai pornit la drum cu un vis și dorința de a construi ceva propriu, unic și durabil. În primele etape, energia și entuziasmul

Programul online pentru finanțarea afacerii

Știi exact ce ai de făcut pentru a obține finanțarea de care ai nevoie, la momentul potrivit și în cele mai bune condiții